Subject: Apteekide aruandlus muutub aastapõhiseks
From: "Marju Sammul" <[email-masked]>
To: "Apteegiaruanne" <[email-masked]>
Date: Mon, 11 Mar 2024 14:25:43 +0300

Lugupeetud apteekrid!

Eelmisel nädalal jõustusid muudatused Sotsiaalministri määruses
„Apteegiteenuse osutamise tingimused ja kord“
https://www.riigiteataja.ee/akt/106032024002?leiaKehtiv

Apteekide aruandlust puudutav peamine muutus: apteek esitab Ravimiametile
üks kord aastas aruande (§ 26. Aruannete esitamine).

Seega muutub senine kvartaalne aruandlus aastapõhiseks. 2024. aastal enam
kvartaalseid aruandeid ei esitata. Nüüdsest tuleb Ravimiametile esitada
aruanne 31. jaanuariks terve eelneva aasta kohta kokku, st
aruandlusperiood on 1.jaanuar – 31.detsember. Seega ootame 2024. aasta
aruandeid (01.01.2024-31.12.2024) 31. jaanuariks 2025.

Lisandusid ka mõned kohustuslikud andmeväljad:

Üldapteegi aruandesse

*	veterinaarteenuse osutajatele väljastatud ravimite käive;
*	ekstemporaalsete retseptide arv, mille alusel valmistatakse
inimtervishoius kasutatavaid ravimeid;
*	ekstemporaalsete retseptide arv, mille alusel valmistatakse
veterinaarseks otstarbeks mõeldud ravimeid;
*	apteegis väljastatud Schengeni tunnistuste arv.

Haiglaapteegi aruandesse

*	ravimite valmistamine ja jaendamine, sealhulgas tuua eraldi välja
seeriaviisiliselt valmistatud ravimite pakendite arv, ekstemporaalsete
ravimite pakendite arv ja pakendist jaendamisel saadud pakendite arv.

Vastavad IT-arendused Kliendiportaali kaudu aruannete esitamiseks tehakse
käesoleva aasta jooksul.

PS! Juhul, kui apteek lõpetab oma tegevuse, tuleb aruanne esitada kahe kuu
jooksul apteegiteenuse osutamise lõpetamisest viimasele aruandele
järgnenud perioodi kohta. Kuna praegusel ajahetkel ei ole IT-lahendused
valmis, siis palume tegevuse lõpetamisel täita kirja lisas olev ja peagi
ka Ravimiameti kodulehelt leitav Excel-fail ja saata digitaalselt
allkirjastatuna e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Küsimuste korral võtke palun ühendust.

Parimate soovidega

Marju Sammul

Ravimiamet

ravimiohutuse osakond

statistikabüroo spetsialist

tel 529 8086

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Nooruse 1

50411 Tartu

www.ravimiamet.ee <http://www.ravimiamet.ee>